یونان

کلیسای سانتورینی

پس از استراحتی کوتاه، به سمت بالکن کابین حرکت کردیم تا از مسیری که به جزیره سانتورینی می رسید نهایت لذت را ببریم. مبلغ زیادی بابت تفاوت کابین بالکن دار و کابین معمولی پرداخت کرده بودیم و این بهترین فرصت برای بهره برداری بود. از صبح که سفر به جزیره کرت را پشت سر گذاشتیم منتظر این لحظات ناب بودیم، مرتبا در بلندگوها اعلام می شد که به زودی به جزیره زیبای سانتورینی می رسیم و روی کلمه زیبا تاکید می شد. لابد درست می گفت، در سالهای نه چندان دور که تلویزیون های ال سی دی به بازار آمد من هم سانتورینی را مثل یک رویا در کنار سایر مردم در پشت ویترین فروشگاه های صوتی و تصویری دیده بودم. در واقع یکی از دموهایی که اکثر شرکت های تولید کننده تلویزیون برای جلب نظر مردم تهیه و پخش میکردند در این جزیره تصویربرداری می شد.
جزیره ای هلالی شکل با ساختمانهایی سفید از دور معلوم بود. این خانه های سفید که نماد جزیره هستند، در دو قسمت تراکم بیشتری دارند، Fira و Oia که بعدا از آنها بیشتر خواهم گفت. سانتورینی عملا مجمع الجزایری است که در بخشی از آن مردم خانه هایشان را بر لبه یک کاسه آتشفشانی ساخته اند. 3600 سال پیش یکی از شدیدترین آتش فشان های تاریخ در مرکز این هلال رخ داد و شدت آن به حدی بود که بواسطه آن تمدنی بزرگ در جزیره کرت نابود شده است. جهت اطلاع، فاصله کرت تا سانتورینی 110 کیلومتر است که در سفر به جزیره کرت از این جزیره بیشتر نوشته ایم.

ساعت 17 بود که کشتی در محدوده مخروط این آتشفشان سابقا فعال و نزدیک بندر قدیم سانتورینی لنگر انداخت. در واقع جزیره سانتورینی دارای دو بندر است: اولی که قدیمی تر است Skala نام دارد و مختص مسافرینی است که با کروز به جزیره می رسند و طبق اعلام سایت رسمی این بندر، با 80000 نفر مسافر ورودی در برخی روزهای پر ترافیک سال، یکی از شلوغ ترین بنادر جهان است. در این بندر امکان پهلو گرفتن کشتی های کروز بزرگ وجود ندارد و تمامی مسافرین از طریق قایق به بندر منتقل می شوند. در این آدرس و با کلیک بر روی Ship Schedules در بالای صفحه میتوانید لیست ماهانه کشتی های مسافری که به سانتورینی وارد می شود را مشاهده کنید. ترافیک بندر بستگی به شانس شما دارد، چرا که برخی روزها یک و برخی روزها پنج کشتی بطور همزمان به این جزیره می رسند. بندر دوم که جدیدتر است Athinios نام دارد و مختص اتوبوس های دریایی یا Ferry است. البته کشتی های باری نیز به این بندر وارد می شوند.
بندر Map-Santorini-Island-GreeceSkala دقیقا در پایین تله کابینی واقع شده است که شما را به بلندای جزیره می رساند. در حقیقت به چهار طریق می توان از کنار دریا به بالای جزیره رسید: گرفتن تاکسی یا اتوبوس از بندر جدید، سوار شدن به تله کابین در بندر قدیم، روش جالب خرسواری از پای تله کابین تا بالا! و طی کردن همین مسیر با پای پیاده. از داخل کشتی مسیر حرکت خرهای مسافربر در دل کوه معلوم بود ولی توصیه اکید می شد که به دلیل لغزنده بودن این 580 پله از تله کابین استفاده شود. به ایستگاه پایین رسیدیم و با پرداخت 5 یورو سوار تله کابین شدیم. مسیر سه دقیقه ای را در حالی طی کردیم که با افزایش ارتفاع، مناظر چشم نوازی از دریای اژه مشاهده می شد. این تله کابین فقط دو ایستگاه دارد و ایستگاه بالا در 220 متری سطح دریا واقع شده است. با پیاده شدن در ایستگاه خود را در بین تعدادی از فروشگاه هایی که نمادهای سانتورینی را به فروش می رساند یافتیم. با اینکه بسیاری از مناطق توریستی سانتورینی کوچه هایی باریک و بدون امکان تردد خودرو هستند، اما اطراف ایستگاه تعدادی راننده تاکسی وجود داشت که شما را تا محل سوار شدن به تاکسی هدایت میکرد. ما با اعتماد به نفس زیاد پیشنهاد رانندگان را رد کردیم و به طرف مسیر پیاده راه افتادیم، هر چند در قسمت بعدی خواهید دید که با این کار چه اشتباه بزرگی مرتکب شدیم. این تاکسی ها اکثرا بین Thira و Oia تردد میکنند و طبق وعده ای که داده بودم باید از این دو محل بنویسم. Fira که گهگاهی Thira هم نامیده می شود مرکز جزیره سانتورینی به شما میرود و توریست ها معمولا اول به آن وارد می شوند. فیرا به دلیل موقعیت مرکزی در جزیره، برای اقامت و تردد به مناطق اطراف (ازجمله Oia) مناسب تر است. زوج های جوان متمولَ، ماه عسل رویایی خود را در هتل ها و سوئیت های فیرا سپری میکنند. به دلیل ساختار جزیره، بسیاری از این هتل ها تنها چند اتاق یا سوئیت دارند. یکی از بهترین و مشهورترین آنها Aria Suites نام دارد که میتوانید تعدادی از تصاویر آن را در Booking.com مشاهده کنید. Oia منطقه معروف دیگری از سانتورینی در شمال غربی این جزیره است. شهرت آن ببشتر به غروب های بی بدیل و رویایی است که ناشی از موقعیت خاص و اشرافیت بر افق غربی دریای اژه است. در واقع وقتی شما در غربی ترین قسمت جزیره در Oia بایستید غروب خورشید را میتوانید بدون مزاحمت فیزیکی (به جز سر و کول مردم!!) نظاره کنید. برنامه اکثر توریستهایی که از کشتی های کروز پیاده می شوند بازدید از Fira و Oia است و ما هم نمیتوانستیم از این افراد مستثنی شویم. پس سعی کردیم ابتدا Fira را ببینیم و نیم ساعت قبل از غروب خورشید به سمت Oia حرکت کنیم.

ادامه دارد

کروز به سانتورینی

اطراف سانتورینی ترافیک کروزها بیشتر است

جزیره سانتورینی

ساختمان های سفید سمبل این جزیره هستند

معماری سانتورینی

این مسیر زیگزاگ با داشتن 518 پله سنگی یکی از راه های رسیدن به بالاست

بندر سانتورینی

همان مسیر زیگزاگ که می توان با الاغ سواری نیز طی کرد (در سمت چپ تله کابین هم مشخص است)

تله کابین سانتورینی

ایستگاه پایین تله کابین

یکی از اولین مناظر زیبایی که پس از پیاده شدن از تله کابین قابل مشاهده است

جزیره زیبای سانتورینی

مناظری بسیار زیبا که شابد فقط در این جزیره می توان دید

جاذبه های سانتورینی

کلیسای فیرا یکی از جاذبه های آن به شمار می رود، اما در مقابل جاذبه های طبیعی حرفی برای گفتن ندارد

کلیسای سانتورینی

همان کلیسا و آسمان زیبای پاییزی سانتورینی

خرسواری در سانتورینی

خر با سانتورینی عجین شده است!

سوغات سانتورینی

فیرا سانتورینی

فروشگاهی در فیرا

فیرا در یونان

نوشتن سفرنامه سانتورینی یکی از بهترین تفریحات وب من بود!!

هتل سانتورینی

تمیز و دلربا

سفر به سانتورینی

بدون شرح

بازهم بدون شرح

اقامت و هتل در سانتورینی

این یکی ورودی یک هتل بود!

عکس سانتورینی

وقتی عکس گرفتیم خیلی شاکی شد

سفر با کشتی به سانتورینی

کشتی های کروز در ورای این گربه طناز

غروب سانتورینی

برخی گربه ها هم خوشبخت ترند!

با ثبت دیگاه خود ما را دلگرم کنید

36 دیدگاه در "سفرنامه سانتورینی"

مرتب سازی بر اساس:   جدیدترین | قدیمی ترین

خیلی ممنون از بابت سفرنامه

سلام بر هموطنان عزیز بنده سعی میکنم مسافرت هایی رو که میرم با اطلاعات کامل و درج کلیه هزینه ها توی وبلاک خودم بنویسم امیدوارم به درد همه دوستان بخوره mehrankapon.blogfa.com

پروین

با سلام. عکس های سانتورینی خیلی عالی و جذاب بودند و ممنونم بابت توضیحات سفر.

ابراهیم

سپاسگزارم اگر مطلب مهمی به یادم امد حتما خواهم نوشت.اگر از مسافرین عزیز کسی سووال داشت بنویسه من سعی می کنم هر روز سری به سایت بزنم وجواب میدم

به نظر من برای کسانی که میخوان این مسافرت را برن لازمه کار با google map را بلد باشند قبل از مسافرت نقشه را زوم کنید روی جزایر جاهای دیدنی را ستاره دار کنید .معمولا جاهایی را که قبلا مرور کردید را بعدا بصورت اف لاین میتونید ببینید و با gps موبایلتان میتوانید به هر کجا که میخواهید بروید..در ضمن نکته دیگر که در این تور من دیدم بعضی از ایرانی ها از دور شدن از کشتی میترسند..اگر به زمان بندی کشتی دقت شود مشکلی ایجاد نخواهد شد .در ضمن تاکسی خیلی گران نیست حتما چانه زنی فراموش نشودما با۴۰… ادامه متن

با سلام خیر هیچ مشکل دیگری بجز دریا زدگی مختصر نداشتیم.تمام جزایر زیبا هستند .هرکدام سبک خاص خودشان را دارند .اگر مجبور به انتخاب چند جزیره باشید برای رفتن واقعا نمیتونم بگم کدوم جزیره بهتره.ما حتی در چیوس که خیلی ها می گفتن چیز خاصی نداره روستاهایی رفتیم که بی نظیر بود(روستای pigri و mesta).

ابراهیم

با عرض سلام من دیروز از این تور برگشتم بسیار عالی بود تجربه عالی بود فقط دخترم یکروز دریا زده شد البته دریا شدید طوفانی شد حتما قرص دیمن هیدرانات با خودتان ببرید .متاسفانه از روشی که برایم ایمیل کردید نتوانستم استفاده کنم.البته در جزایر همانطور که گفته بودید اینترنت با سرعت بالا در کافه ها بود فقط یه نوشیدنی باید بگیرید . فراپه نوشیدنی بسیار خوشمزه ای است حتما امتحان کنید .در ضمن از سفرنامه شما بسیار تشکر میکنم بسیار کمک کننده بود

شهرام

سلام
خیلی با صفا بود
ممنون از شما

پیام

با سلام و خسته نباشید به خاطر سفرنامه کاملتون
ما این تور رو برای مرداد گرفتیم اگه ممکنه سفرنامه رو کامل کنید و بگید چه چیزایی همراهمون ببریم و چه چیزایی نبریم، کجاها شما رفتید که خوب نبودن و ارزش رفتن نداشتن که ما نریم و کجاها رو حتما بریم و از چه چیزایی استفاده کنیم که بیشتر خوش بگذره